12 de nov. 2015

SILENCI. S'ESTÀ NEGOCIANT





Des de l'endemà de les eleccions al Parlament de Catalunya, no he dit res respecte als resultats ni a les negociacions. També haig de dir, que des d'aquella nit fins avui, he llegit moltes coses. Declaracions i contra declaracions, opinions afortunades i d'altres que segons el meu criteri no ho han estat tant, tertúlies televisives, radiofóniques, opinions als diaris en paper i diaris digitals; opinions al Facebook, al twitter.... a tot arreu baja!!. Jo també tinc la meva opinió, evidentment. La meva experiència (molt humil), em diu que s'ha de ser molt prudent. Com deia, la meva experiència és remonta a l'any 2003. Em refereixo al primer govern tripartit en el qual va ser President el Sr. Pascual Maragall. En aquells anys, jo era un membre més de la executiva local d'ERC de Tarragona. Durant tot el temps que van durar les negociacions, nosaltres teníem la informació de primera mà el mateix dia al vespre per part d'una persona que estava directament en les negociacions, i que ens informava fil per randa de com havia anat el dia. I tinc que dir que, de tot el que es deia i s'escribia tenia ben poc a veure en el que realment s'estava parlant i negociant. I qui pitjor ho portava, eren els mitjans de comunicació convencionals, vivien en una altra galaxia. Jo, per tant, seguiré esperant, amb un silenci respectuós cap a tota aquesta gent, aquests conciutadans meus, que estan negociant el futur del país. Siguin de la CUP, siguin de Junts Pel Sí, o siguin d'on siguin. Tinc claríssim que arribaran a un acord i que ens en sortirem. I segurament més aviat del que algú o alguns es pensen.